Κανόνες οικολογικής οδήγησης

  1. Αλλάζουμε τη σχέση μετάδοσης στις 2.000-2.500 στροφές και οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης.
  2. Αποφεύγουμε άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.
  3. Ενημερωνόμαστε για τις συνθήκες κυκλοφορίας.
  4. Κατά την οδήγηση, παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπορούμε μπροστά μας, ώστε να είμαστε σε θέση να προβλέπουμε τις συνθήκες κυκλοφορίας και να ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα.
  5. Επιβραδύνουμε ομαλά και σβήνουμε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
  6. Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά το μήνα, καθώς η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Κάνουμε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος.
  7. Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής, καθώς κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείται στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κ.λ.π.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
  8. Αποφεύγουμε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.
  9. Κάνουμε συνετή χρήση του κλιματισμού, χρησιμοποιώντας τον, μόνο όταν είναι απαραίτητος και όχι κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
  10. Στις ανηφόρες κινούμαστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιούμε σχεδόν όλο το γκάζι, ενώ στις κατηφόρες, εκμεταλλευόμαστε την ταχύτητα του οχήματος, χωρίς να πατάμε το γκάζι. 

Λεωφορείο των πεζών

  1. Το «Λεωφορείο Πεζών» είναι ένας πρωτότυπος, ευχάριστος και υγιής τρόπος µετακίνησης από το σπίτι στο σχολείο και αντίστροφα. Κάθε «Λεωφορείο Πεζών» έχει έναν ενήλικα «οδηγό» στην αρχή του και έναν ενήλικα «συνοδό» στο τέλος του. Τα παιδιά περπατούν στη διαδρομή προς το σχολείο, µε όλες τις καιρικές συνθήκες, φορώντας αντανακλαστικά γιλέκα.
  2. Έξι λόγοι για να εφαρμοστεί το «Λεωφορείο Πεζών» ΑΣΚΗΣΗ: Το Λεωφορείο πεζών δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να κάνουν µία καθημερινή άσκηση. Μία δεκαπεντάλεπτη διαδρομή µε τα πόδια, από το σπίτι στο σχολείο και αντίστροφα, αντιστοιχεί στο µισό της ημερήσιας συνιστώμενης άσκησης του παιδιού. Έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι τα παιδιά που µμετακινούνται µε τα πόδια, γίνονται ενήλικες που αγαπούν να μετακινούνται µε τα πόδια και να ασκούνται. ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Τα παιδιά που μετακινούνται ως τµήµα ενός Λεωφορείου πεζών αποτελούν µέρος µιας µεγάλης και ορατής οµάδας, που επιτηρείται από ενήλικες. Αυτό µπορεί να µειώσει τις ανησυχίες των γονέων, που φοβούνται να αφήσουν τα παιδιά να περπατήσουν µόνα τους. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: Το Λεωφορείο πεζών βοηθά τα παιδιά να µάθουν να µετακινούνται ως πεζοί, ώστε να µπορέσουν πιο εύκολα και µε ασφάλεια να το κάνουν και µόνα τους. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΦΗ: Η µετακίνηση µε τα πόδια από το σπίτι στο σχολείο δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να κάνουν φίλους. Επιπλέον, µέχρι να φτάσουν στο σχολείο έχουν κάνει την κουβεντούλα τους, οπότε στο σχολείο είναι πιο έτοιµα να παρακολουθήσουν το µάθηµα και να µάθουν. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Κάθε µία λιγότερη µετακίνηση µε τα πόδια, µειώνει τις µετακινήσεις µε το ΙΧ αυτοκίνητο στην περιοχή του σχολείου και, επιπλέον, µειώνει την ατµοσφαιρική ρύπανση και βελτιώνει τις συνθήκες του περιβάλλοντος. ΥΓΕΙΑ: Έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι, έστω και µία µικρή µετακίνηση µε αυτοκίνητο, εκθέτει τον οργανισµό σε περισσότερη ατµοσφαιρική ρύπανση από ότι µία µετακίνηση µε τα πόδια. Με το λεωφορείο πεζών, τα παιδιά αναπνέοντας καθαρό αέρα, ξυπνούν καλύτερα και είναι πιο έτοιµα για το µάθηµα στο σχολείο.
  3. 3. ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ «ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΕΖΩΝ» Το λεωφορείο πεζών «δροµολογείται» ανάλογα µε τη θέση της κατοικίας των «επιβατών» του. Τα παιδιά που κατοικούν στη διαδροµή του λεωφορείου πεζών, ενώνονται µε αυτό στις «στάσεις», τη συγκεκριµένη ώρα που «περνάει». Οι γονείς πρέπει να περιµένουν µε τα παιδιά τους το «λεωφορείο» να φτάσει. Αν αργήσουν, είναι ευθύνη των γονέων να φτάσει το παιδί µε ασφάλεια στο σχολείο. Κάθε «οδηγός» του λεωφορείου έχει έναν κατάλογο µε τα ονόµατα των µαθητών που χρησιµοποιούν το λεωφορείο κάθε µέρα. Ακόµη κι αν κάποιος µαθητής έρχεται από µακριά, µπορεί να φτάσει µέχρι µία στάση του λεωφορείου πεζών µε το αυτοκίνητο του γονέα και να συνεχίσει µε τα πόδια µε το λεωφορείο µέχρι το σχολείο. Για να είναι περισσότερο ορατά τα παιδιά από τους οδηγούς, φορούν αντανακλαστικά γιλέκα. Αυτό βοηθάει ιδιαίτερα τις σκοτεινές ηµέρες.